loading...
کارآفرینان
مدیر بازدید : 6 نظرات (0)

همانطور که می دونید برای کسب درآمد از اینترنت روش های بیشماری وجود داره.

 اما تشخیص اینکه کدام روش دروغ است یا واقعیت ، درست است یا غلط ، حلال است یا حرام  و اینکه بر چه پایه و اساسی می باشد نیاز به تجربه و تحقیق دارد.
 در این سری مقالات کسب درآمد از اینترنت ، سعی می کنم که این روش ها رو با همراهی شما دوستان و تجربیات خودم مورد بررسی قرار بدیم .

به طور کلی کسب درآمد آنلاین به روش های زیر تقسیم می گردد که هر کدام را به تفصیل بررسی می کنیم:

۱- راه اندازی سایت پر بازدید
 ۲- تبلیغات کلیکی ایرانی و خارجی (پرداخت به ازای کلیک)
 ۳- ارائه خدمات تخصصی آنلاین (طراحی سایت و قالب ، پشتیبانی سایت ها و …)
 ۴- راه اندازی فروشگاه اینترنتی و فروش محصولات مختلف
 ۵- مشارکت در فروش آنلاین
 ۶- سایت های ایرانی و خارجی پرداخت به ازای دیدن تبلیغات

نکته: در همه موارد بالا داشتن یک نشانی اینترنتی ضروریست حالا اگر وبلاگ باشد یا وب سایت بستگی به خودتان و بودجه تان دارد.
 توضیح اینکه ایجاد وبلاگ رایگان است ولی داخل آن تبلیغات وجود دارد ولی برای وب سایت باید هزینه ای بابت هاست و دامین پرداخت نمائید و در ازای مبلغی که سالیانه پرداخت می کنید صاحب آن هستید.

۱- راه اندازی یک سایت پر بازدید
 در این روش همانطور که از اسمش پیداست می تونید یک سایت راه اندازی کنید و داخل اون امکانات رایگانی رو قرار بدید که باعث جذب بازدید کننده بشه.
 به طور مثال میشه سایت های دانلود رایگان مثل آسان دانلود ، پی سی دانلود ، سافت گذر و خیلی های دیگه رو نام برد و یا سایت های جامعه مجازی یا همون
 شبکه اجتماعی مثل کلوب و فیس بوک و … رو نام برد.

برای آشنایی با روش های بالا بردن بازدید سایت می توانید از کتاب های افزایش بازدید و بهینه سازی موتور های جستجو استفاده کنید.

اما این همه بازدیدکننده اون هم با امکانات رایگان که فقط وقت و هزینه برای مدیر سایت داره چه درآمدی می تونه داشته باشه !!!؟

جواب اینه که شما می تونید داخل سایتتون تبلیغات بگذارید و به ازای مدت زمان یا تعداد کلیک روی اون تبلیغ ، در آمد کسب کنید و یا بهتر بگم می تونید جایی از سایت خودتون رو مشخص کنید که بیشترین بازدید رو داره یا به نوعی تو چشم هست و در اون قسمت به در خواست تبلیغ دهنده یک آگهی برای اون شخص یا شرکت قرار بدید و به ازای مدت زمان مثلا ماهیانه یا هفتگی هزینه دریافت کنید. همچنین می تونید از آگهی ها به ازای هر کلیک کسب درآمد کنید که این مورد رو در قسمت بعدی مفصلا توضیح خواهم داد.

 



۲- تبلیغات کلیکی ایرانی و خارجی (پرداخت به ازای کلیک) 

روند کلی کار به این صورته که سایت ها یا فروشگاه هایی که قصد تبلیغ دارند، آدرس و یک بنر تبلیغاتی از فروشگاه یا محصول خودشون رو به سایت های کلیکی میدن و ازای ورود و یا کلیک هر بازدید کننده روی تبلیغ فروشگاه یا محصولشون مبلغی رو به سایت کلیکی پرداخت می کنند.
 حالا شما چیکاره اید این وسط؟؟ شما عضو این سایت های کلیکی می شید و سایت پنلی رو به شما اختصاص می ده که داخل اون کد جاوا و یا آدرس تبلیغات متنی و گرافیکی همون فروشگاه ها یا محصولات وجود داره ، البته لینک های اون به نام شماست و شما باید این کد ها رو در جایی از سایت یا وبلاگتون که بیشتر به چشم میاد قرار بدید و زمانی که بازدید کننده وارد سایت شما میشه باید به راحتی اون رو ببینه و اگر روی اون کلیک کنه برای شما در پنل سایت کلیکی مبلغی بسته به قوانین همون سایت به حسابتون افزوده می شه که بعد از رسیدن این مبلغ به مقداری مشخص می تونید درخواست برداشت بدید تا به حساب بانکی شما واریز بشه.

البته در این قبیل سایت ها کلاهبرداری های زیادی شده به صورتی که بعد از رسیدن مبلغ مجازی شما به حد برداشت سایت به بهانه های مختلف و واهی مبلغ رو به حساب شما واریز نمیکنه پس و به سایت های جدید خیلی نمیشه اعتماد کرد.

یکی از معروفترین و معتبر ترین این سایت ها گوگل ادسنس هست خیلی ها از طریق اون به درآمد های خوبی رسیدند، اما اشکال کار اینجاست که کسب درآمد با این سایت برای ما ایرانی ها به علت تحریمات خیلی سخت و مشکل هست و مشکل دسترسی به درآمدمون رو خواهیم داشت ، مگر اینکه در یکی از کشور هایی که تحریم نیستند دوست ، فامیل یا آشنایی داشته باشیم.

به زودی آموزش هایی در مورد گوگل ادسنس رو برای دوستانی که دسترسی به خارج از کشور دارند آماده می کنم و منتشر می کنم.

البته در ایران هم سایت های زیادی شروع به این کارکرده اند که همگی آنها قابل اعتماد نیستند…

یکی از سایت هایی که در ایران خیلی وقته که فعالیت می کنه و معتبر ، شناخته شده سایت اکسین ادز هست که جدیدا امکان همکاری در فروش رو به هم امکاناتش اضافه کرده که در مبحث پنجم یعنی مشارکت در فروش آنلاین براتون جزئیاتش رو شرح می دم.
 این سایت این امکان رو به شما میده که بتونید موضوع تبلیغات رو مشخص کنید و مجبور نیستید تبلیغاتی که مربوط به موضوع سایت شما نیست رو در سایتتون قرار بدید.

سایت دیگری که معرفی می کنم شبکه تبلیغات هست که خودم هم با اون کار می کنم و موضوع تبلیغات اون هم فقط IT هست.

سایت بعدی آمنی هست که تازه کار خودش رو شروع کرده و برای شناسایی بیشتر نیاز به زمان داره.

 

3-ارئه خدمات تخصصی آنلاین (طراحی سایت و قالب ، پشتیبانی سایت ها و …)

 البته این مورد نیاز به سواد و دانش فنی در مورد مسائل طراحی وب ، برنامه نویسی تحت وب و … داره.
 به عنوان مثال می تونم بگم اگر در طرحی وب و راه اندازی سایت وارد هستید و دانش لازم رو دارید می تونید یک سایت یا وبلاگ برای خودتون داشته باشید و از از طریق اون برای کارتون تبلیغات کنید و برای شرکت ها ، موسسات و حتی اشخاص سایت طراحی و راه اندازی کنید و به درآمد مناسبی برسید.


یا مثال دیگر اینکه همه سیستم های وبلاگ نویسی از یکسری قالب پیشفرض استفاده می کنند و خیلی از افراد ترجیح می دهند که قالب اختصاصی برای وبلاگ خودشون داشته باشن شما اگر دانش کافی در این مورد دارید می توانید با طراحی قالب برای سیستم های وبلاگ نویسی و فروش اون ها کسب در آمد کنید. همچنین خیلی از سیستم های مدیریت محتوا مثل جوملا ، ورد پرس ،نیوک و … که برای راه اندازی وب سایت مورد استفاده قرار می گیرند نیاز به طراحی قالب اختصاصی دارند که با طراحی یا فارسی سازی قالب های این سیستم های مدیریت محتوا می توانید به در آمد برسید.


همچنین این سیستم ها قابلیت نصب ماژول ها و افزونه های زیادی را دارند و یا کمی مطالعه و یاد گیری می توانید این افزونه و یا ماژول ها را فارسی سازی کرده و یا به صورت حرفه ای تر تولید کرده و از فروش آنها کسب درآمد کنید.

نمونه ای از این قبیل سایت ها که از این طریق کسب در آمد می کنند:

قالب من

جومینا مارکت

ضمنا همه افراد طریقه راه اندازی سایت های ساخته شده توسط سیستم های مدیریت محتوا را نمی دانند و شما با کمی آموزش می توانید آن را فرا گرفته و یا راه اندازی و پشتیبانی وب سایت بدون برنامه نویسی های پیچیده و فقط کمی اطلاعات از اینترنت ، هاست و طراحی وب به کسب در آمد از این طریق بپردازید.

 

  ۴- راه اندازی فروشگاه اینترنتی و فروش محصولات مختلف

در کل ۲ نوع کالا برای فروش اینترنتی وجود دارد که یا کالای فیزیکی است و باید به دست مشتری برسد مثل لباس ، کفش ، کتاب و … ، یا کالای مجازی ست مثل کتاب الکترونیک ، فیلم ویدئویی ، فایل های صوتی و … که از طریق ایمیل و یا دادن لینک دانلود پس از دریافت مبلغ از مشتری به او داده می شود.


در حال حاضر فروش کالاهای فیزیکی مرسوم تر است، حتی فایل های صوتی ویدئویی و کتاب های الکترونیک هم بعد از رایت بر روی CD ، DVD و … به دست مشتری می رسند.

بگذریم…

در هر صورت شما کالایی برای فروش دارید و می خواهید به سرعت و با بهترین قیمت و به فروش برسانید در این صورت شما ۲ راه دارید:

۱- خودتان یک فروشگاه راه اندازی کنید.

۲- از فروشگاه های پر بازدید دیگران استفاده کنید.

 

1- خودتان یک فروشگاه راه اندازی کنید.

اگر فروشگاه رایگان می خواهید می توانید از سیستم های فروشگاه ساز رایگان تحت وب استفاده کنید.
چند نمونه از فروشگاه ساز های رایگان:

سبد خرید
مارکت ساز
ویرچو
و سایر اسکریپت های فروشگاه ساز رایگان

اگر می خواهید صاحب یک فروشگاه آنلاین حرفه ای با امکانات کامل باشید می توانید از فروشگاه ساز های زیر استفاده نمائید:

پورتال مسبی
فروشگاه ساز حامد
دی مارکت

و…

نکته: زمانی که از این فروشگاه ها استفاده می کنید بدست آوردن مشتری و بازاریابی محصولات به عهده خودتان است و باید زمان زیادی را برای تبلیغات و بازاریابی محصولات خود صرف کنید که نیاز مند صبر و حوصله و پشتکار است.


۲- از فروشگاه های پربازدید دیگران استفاده کنید.

شما می توانید از فروشگاه هایی که بازدید و فروش زیادی دارند استفاده کنید و محصولات خود را در آنها برای فروش قرار دهید تا محصولات شما توسط بازاریابان آن فروشگاه تبلیغ و سریع تر به فروش برسد ، در عوض باید در صدی از فروش خود را برای حق بازاریابی به این فروشگاه ها و اعضای بازاریاب آنها پرداخت کنید.
البته ناگفته نماند که این فروشگاه ها ابتدا مبلغی را به عنوان حق عضویت هم از شما دریافت می کنند.
نمونه ای از این فروشگاه ها:

فروتل  (بسیار عالی با تسهیلات ویژه و هزینه ای بسیار مناسب، پیشنهاد می شود)

مسبی، بخش فروشندگان

پایگان

یادآوری:

در صورت استفاده از این فروشگاه ها، دیگر نیاز چندانی به تبلیغات ندارید و محصولات شما به صورت وسیع توسط بازاریاب های فعال فروشگاه تبلیغ می شود و فقط باید درصدی از فروش خود را به آنها اختصاص دهید که به نظر بنده روش دوم به صرفه تر است.

 

چگونه پول های را دریافت می کنید؟

در صورتی که خودتان فروشگاه دارید:

۱- از طریق واریز وجه به حساب و کارت بانکی که اول پول از مشتری دریافت می شود و بعد کالا ارسال می شود.

۲- سیستم پرداخت پستی که محصول فرستاده شده و پول در محل تحویل محصول توسط مامور پست دریافت می شود. این سیستم مشکلاتی در دیر پرداخت کردن وجه دارد (محض اطلاع)
دو شرکت معروف که این خدمات را ارائه می دهند:
ایران مارکت سنتر
ایران پیک

۳- پرداخت آنلاین که اگر میخواهید مستقیم با بانک ها کار کنید باید یک شرکت ثبت شده داشته باشید تا درگاه پرداخت را به شما ارائه دهند و برای هر تراکنش هم هزینه ای برداشت خواهند کرد. مثلا: ۲۰۰ تومان

اگر هم شرکت ثبت شده ندارید می توانید با شرکت های واسط کار کنید که نمونه ای از آن زرین پال است که یک حساب مجازی به نام شما ایجاد می کند و مبالغ دریافتی را در آن واریز می کند و پس از رسیدن موجودی حساب شما به ۵۰۰۰ تومان با کسر ۲٫۵ درصد مبلغ را به حساب بانکی تان منتقل می کند. (بنده با زرین پال کار می کنم و مورد اعتماد من است لوگوی تائیدیه آن در صفحه ابتدایی سایت موجود است) . توضیحات تکمیلی در سایت زرین پال موجود است.

در صورتی که از سایت های دیگر برای فروش استفاده می کنید هیچکدام از این دردسر ها را نخواهید داشت و پس رسیدن موجودی شما به مبلغ مورد نظر فروشگاه پس از کم کردن درصد بازاریابی خود، مبلغ را به حساب بانکی شما واریز می کند.

خب ، خسته نباشید ، این قسمت اینجا به پایان می رسد.

امیدوارم که این قسمت برای علاقمندان به فروش اینترنتی مفید بوده باشد.

 

  ۵- مشارکت در فروش آنلاین

اگر قسمت قبلی رو مطالعه کرده باشید گفتیم که در صورتی که شما محصولی برای فروش داشته باشید می تونید اون رو به سایت های فروشگاهی دیگه برای فروش بسپارید ، محصولات شما توسط بازاریاب های فعال اون سایت ها به فروش می رسه و در عوض شما باید مبلغی از فروش محصولتون رو به عنوان پورسانت به بازاریاب ها پرداخت کنید.


بحث این قسمت ما در مورد اون بازاریاب هاست. پس اون بازاریاب ها هم از طریق به فروش رسوندن محصولات به صورت آنلاین و دریافت پورسانت، از اینترنت کسب درآمد آنلاین دارن.

شما می تونید به عنوان یک بازاریاب در یکی از این سایت ها عضو شده و محصولات این سایت ها رو به فروش برسونید و در ازای فروش هر محصول درصدی پورسانت یا همون حق بازریابی دریافت کنید.

در ادامه قصد دارم در مورد روش های بازاریابی و فروش محصول توضیحاتی بدم که امیدوارم مفید واقع بشه.


اول از همه داشتن یک وبلاگ یا ترجیحا سایت، مهم و ضروریه.
 شما می تونید لینک اختصاصی محصولات رو در سایت یا وبلاگ خودتون قرار بدید و سایت خودتون رو تبلیغ کنید.
 طبق آمار ها اگر سایت شما روزانه ۴ تا ۵ هزار بازدید کننده داشته باشه میتونید ماهانه حدودا ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشید و این اصل رو هم بدونید که یک سایت اگر بهترین و زیباترین باشه ولی بازدید کننده ای نداشته باشه در آمدی ازش حاصل نمیشه و همینطور یک سایت اگر معمولی و ساده باشه اما بازدید کننده زیادی داشته باشه موفق هست و می تونه درآمد خوبی هم داشته باشه.

بهترین راه افزایش بازدید، گذاشتن مطالب و مقالات خوب و کاربردی به صورت منظم هست.
 به عنوان مثال اگر روزی ۱۰ تا ۱۵ مطلب در سایت خودتون قرار بدید به صورت صعودی بازدید سایت بالا میره.

البته به نکاتی مثل بهینه سازی سایت و کلمات کلیدی موثر و سبکی صفحات سایت برای بالا بردن سرعت بارگذاری و … هم باید توجه کرد که باعث افزایش بازدید و بهتر شدن رتبه در موتور های جستجو می شه.


روش های دیگری هم وجود داره که در زیر به اون ها اشاره می کنم:

* ارسال ایمیل گروهی
 برای فرستادن ایمیل انبوه نسه روش وجود داره
 ۱- متن ایمیل توسط ارسال کنندگان ایمیل گروهی ارسال می شه (یعنی شما متن رو میدین و اون ها در ازای مبلغی خودشون ارسال می کنند)
 ۲- اجاره پنل ارسال ایمیل که در ازای هزینه ای ماهیانه پنل رو دراختیارتون قرار می دن و شما ایمیل می فرستید.
 ۳- استفاده از نرم افزار ارسال ایمیل انبوه هست که باید یک سرور SMTP اجاره کنید و رایگان هم وجود داره که به تفصیل در موردش در مطالب بعدی صحبت می کنم.

* تبادل لینک با سایت یا وبلاگ ها مرتبط با موضوع شما
 * عضویت در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک ،کلوب و… که به رایگان میتونید در اونها مطلب ارسال کنید و در مطالب محصولات رو معرفی کنید و لینک خرید رو بگذارید.
 * تبلیغ در سایت های تبلیغ رایگان مثل ایستگاه که امثال اون بسیار زیاد هستند با یک جستجوی ساده عبارت تبلیغات اینترنتی لیست همه اون سایت ها ظاهر میشه.
 * ارسال پیامک تبلیغاتی
 * سیستم های تبلیغ پرداخت به ازای کلیک که در مطلب بعدی در مورد اون صحبت می کنم.
   و بسیاری از روش ها که میشه بازدید سایت رو افزایش داد.

در کل بازاریابی کاریه که نیاز به تلاش زیادی داره و همینطور نتیجه خوب و شیرینی هم به همراه داره.

به طور کلی مشارکت در فروش آنلاین (بازاریابی و فروش محصولات) شامل ۴ مرحله ست:

۱- عضویت در سایت های مشارکت در فروش آنلاین
 ۲- تلاش و پشتکار برای بازاریابی آنلاین و فروش محصول
 ۳- خرید محصول توسط مشتری از طریق لینک اختصاصی شما
 ۴- دریافت پورسانت (حق بازاریابی)


در پایان چند سیستم مشارکت در فروش آنلاین رو که خودم با اونها کار کردم و دریافت داشتم به شما معرفی می کنم:

پایگان (مطمئن ، با امکانتی منحصر به فرد ، دو بار واریز پورسانت در ماه و اعطای سود بیشتر در قبال فعالیت بیشتر)


 ————————————————————————————————————–
مسبی (مورد اعتماد ، دارای پنلی برای ارسال ایمیل گروهی رایگان)


————————————————————————————————————–
 فروتل (دارای آموزش های فراوان ، هشت بار واریز پورسانت در ماه به گفته خود سایت)


————————————————————————————————————
 سیستم مشارکت در فروش آسیا پارس (اعطای جوایز و سود بیشتر برای بازاریابان فعال)


———————————————————————————————————–
 اکسین ادز (با امکانات تبلیغات اسکریپتی)


———————————————————————————————————
 ایران مارکت سنتر

و…

در پایان باید بگم که بازاریابی یک حرفه است ، حرفه ای که نیاز به مطالعه و دقت و به اصطلاح آپدیت بودن داره همچنین پشتکار زیادی هم احتیاج داره و در عوض بسیار پر درآمد و لذت بخشه.

ضمنا لینک چند سایت آموزش بازاریابی هم اینجا هست امیدوارم که مورد استفاده قرار بگیره:

مدیر سبز (آموزش و مشاوره بازاریابی)

بانک مقالات بازاریابی ایران

مدیر سایت (آموزش بازاریابی اینترنتی)

امیدوارم از این قسمت از این سری مقالات هم استفاده لازم رو برده باشید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | takmc.com
درباره ما
این وب، صرفا یک وب شخصی است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 180
  • بازدید کلی : 2,108
  • کدهای اختصاصی